تازه های دنیای ما
بر اساس خبرهایی از نویسندگان آزاد اندیش

در باره ما
 

با سلام به دوستان عزیز و گرامی هدف ما از ارایه این وبلاگ ایجاد درک عمیقتری از تحولات و رویدادهاو انعکاس حقایق بدون پرده روز دنیا میباشد . از اینکه ما را همراهی میکنید متشکریم.

 

لينك روزانه
 
سایت کاریکاتوری هولوکاست
کانون پژوهش و تحقیقات بیداری
موسسه فرهنگی موعود
بانک سخن بزرگان
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  فیلم کویتی ضد شیعه   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 

خبرنامه وب سایت:





Alternative content


cod by www.Pichak.net-->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل
 


فیلم کویتی ضد شیعه

بازتاب ساخت فیلم کویتی ضد شیعه در خبرگزاری فرانسه

 

علام پخش یک مجموعه تلویزیونی ضدشیعی شبکه ام‌. بی‌. سی عربستان در کویت در ایام ماه مبارک رمضان که اعتراضات گسترده نمایندگان‌، شخصیت‌های برجسته مذهبی و عموم مردم کویت را در پی داشت‌، باعث دخالت دولت در توقیف و عدم پخش آن شد. مجموعه تلویزیونی هرگناه مجازاتی دارد ماجرای یک خانواده شیعه و دختر بسیار زیبای آنان به نام کوثر، که از القاب حضرت فاطمه زهرا(س‌) است‌، به تصویر می‌کشد که با ازدواج موقت با تعداد زیادی از مردان (دست کم 300 مرد)، وسایل گران‌بها، لباس قیمتی و خودروهای آخرین مدل می‌خرد. مادر این دختر نیز با یک خیاط آسیایی‌، رابطه عاشقانه برقرار می‌کند و خواهر وی نیز عاشق مردی متأهل می‌شود. در یک بخش این مجموعه تلویزیونی‌، کوثر که در دفتری کار می‌کند از مردی که مدیریت او را بر عهده دارد می‌خواهد با تغییر مذهب خود و گرویدن به تشیع‌، با وی رابطه داشته باشد.

در ذیل‌، برخی واکنش‌ها و تحلیل‌ها نسبت به این مجموعه تلویزیونی را تقدیم خوانندگان ماهنامه اخبار شیعیان می‌نماییم‌:

تأکید نمایندگان مجلس کویت برای جلوگیری از پخش این سریال

نخست وزیر کویت در حضور جمعی از نمایندگان شیعه مجلس این کشور متعهد شد برای جلوگیری از پخش سریال اهانت‌آمیز نسبت به عقاید و احکام شرعی شیعیان از تلویزیون کویت تلاش کند. عدنان عبدالسلام‌، یکی از نمایندگان شیعه مجلس کویت‌، درباره این دیدار گفت‌: ناصر المحمد الاحمد الصباح‌، نخست وزیر کویت‌، این اطمینان را به ما داد که از پخش سریال اهانت‌آمیز هر گناه مجازاتی دارد جلوگیری کند. عبدالسلام افزود: این سریال شامل تحریفاتی درباره عقاید شیعیان است و پخش آن باعث افزایش اختلافات فرقه‌ای در بین شیعیان و اهل تسنن خواهد شد.

از سوی دیگر، دو تن از وزرای شیعه دولت سابق کویت با فرزند امیر کویت‌، که وزارت دیوان امیری را نیز به عهده دارد، در این زمینه ملاقات کردند. در این دیدار، فرزند امیر کویت از پخش این سریال در شبکه ماهواره‌ای سعودی ابراز تأسف کرد و وعده داد که موضوع را به امیر کویت اطلاع دهد. وی گفت که به طور صددرصد مخالف این سریال است و سعی می‌کند این برنامه را متوقف کند.

مبارک الخرینج‌، نماینده و ناظر مجلس امت کویت‌، با محکوم کردن اقدام کارگردان کویتی در ساخت این اثر فتنه‌انگیز، از وزیر اطلاع رسانی کویت خواست اقدام فوری در جهت جلوگیری از پخش آن اتخاذ کند. وی همچنین از نخست وزیر کویت خواست با دخالت قاطع خود، از اقدام برخی از عناصر مغرض که از احساسات پاک مسلمانان برای تحقق منافع شخصی خود سوء استفاده می‌کنند، جلوگیری نماید. به‌گفته وی‌، این سریال که به یک مذهب اسلامی توهین می‌کند شرایط را برای شعله‌ور شدن اختلاف مذهبی در جامعه مهیا می‌سازد.

جمال العمر، دیگر نماینده پارلمان کویت‌، گفت‌: با عبدالله المحیلبی‌، وزیر اطلاعرسانی کویت‌، تماس گرفتم و او قول داد نه تنها از پخش این سریال فتنه‌انگیز جلوگیری می‌کند، بلکه شرکت سازنده را تعطیل و مسئولان آن را تحویل دادستانی خواهد داد. وی خاطرنشان کرد: ما با پخش سریالی که به یک مذهب مهم کویت تعرض کند و اختلاف مذهبی به وجود آورد مخالفیم‌، به ویژه آنکه روابط میان پیروان مذاهب مختلف در کویت بر پایه احترام متقابل است‌.

علی العمیر، یکی دیگر از نمایندگان مجلس امت کویت‌، اظهار داشت‌: ما از وزیر اطلاع رسانی کویت می‌خواهیم به وعده‌ای که به نمایندگان مجلس داد و در آن تأکید کرد که از پخش سریال‌های مبتذل و فتنه‌انگیز جلوگیری خواهد کرد، عمل کند. وی افزود: ما ایمان داریم که وزیر اطلاع رسانی کویت به وظیفه خود عمل خواهد کرد و از پخش این سریال موهن جلوگیری می‌کند. وی خاطرنشان کرد: پیش از این‌، هشدار دادم و امروز نیز هشدار می‌دهم که چنین سریال‌هایی که دین و اخلاق را مورد حمله قرار می‌دهد گامی به سوی انحطاط است و باید در جهت مقابله با آنها اقدام شود.

ولید الطبطبائی‌، عضو گروه سلفی‌های پارلمان کویت نیز با حمله به این سریال‌، گفت‌: صحیح نیست سریالی برای ماه رمضان ساخته شود که در آن دختری با فحاشی به پدرش و شکایت از وی نزد کلانتری‌، با دوستش فرار می‌کند. وی این سریال و سریال‌های مشابه را بی‌محتوا و گامی در جهت شعله‌ور ساختن آتش اختلافات مذهبی دانست‌.

تشکل اقدام مردمی‌ نیز که از سوی سه تن از نمایندگان شیعه کویت ایجاد شده‌، با محکوم کردن تولید این سریال تأکید کرد که از شیخ ناصر المحمد الاحمدالصباح‌، نخست وزیر کویت‌، درخواست خواهد کرد تا برای جلوگیری از پخش این سریال توهین‌آمیز اقدام کند. یک منبع وابسته به این تشکل در گفت‌وگو با روزنامه کویتی الرأی‌ اعلام کرد: این تشکل از نخست وزیر کویت درخواست خواهد کرد همان‌گونه که درخصوص سریال‌های راه به سوی کابل‌ و شیرهای الجزیره‌ عمل شد، با صدور دستوری سیاسی از پخش این سریال توهین‌آمیز جلوگیری کند.

حمد لاری‌، دیگر نماینده پارلمان کویت نیز وزیر اطلاع‌رسانی کشورش را به جلوگیری از پخش این سریال دعوت کرد و گفت‌: پخش چنین سریال‌هایی ضربه محکمی به بافت مذهبی جامعه کویت و جوامع منطقه وارد خواهد کرد.

خالد العدوه‌، یکی دیگر از نمایندگان مجلس کویت‌، با حمله به تهیه‌کنندگان این سریال گفت‌: چنین سریال‌هایی موجب فتنه‌انگیزی می‌شود و به وحدت ملی کویت ضربه وارد می‌کند. وی از وسایل ارتباط جمعی خواست از تعرض به مذاهب و معتقدات دیگران خودداری کنند. العدوه افزود: اینها خطوط قرمز هستند و هرکس آنها را در نظر نگیرد مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

روحانیان و شیعیان کویت نیز ضمن اعتراض شدید به تهیه این سریال موهن‌، در خصوص پیامدهای پخش آن هشدار دادند. حجج اسلام محمد باقر مهری و مرتضی فرج‌، از روحانیان برجسته شیعه کویت‌، ضمن محکوم کردن این سریال و درخواست برای جلوگیری از پخش آن‌، هشدار دادند که پخش این سریال باعث شعله‌ور شدن آتش فتنه مذهبی می‌شود.

تهدید به مرگ کارگردان راین سریال ضد شیعی

نایف الراشد، کارگردان سریال ضد شیعه للخطایا ثمن‌، گفت‌: از سوی افراد ناشناس به دلیل تولید این سریال به مرگ تهدید شده‌ام‌. وی در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی ضمن رد اتهام اهانت به مذهب شیعه‌، مدعی شد هرگز قصد مطرح کردن موضوعات فتنه‌انگیز را در جامعه ندارد. وی در خصوص احتمال احضار وی و همکارانش از سوی دادستانی کل کویت به دلیل ساخت این سریال‌، درخواست کرد وزیر اطلاع رسانی کویت قبل از اتخاذ هر تصمیمی در این خصوص این سریال را ببیند. وی افزود: البته نه من و نه وزیر اطلاع رسانی کویت قادر به جلوگیری از پخش این سریال نیستیم‌ چون قرار نیست در کویت پخش شود.

رد پای میلیاردر سعودی در ساخت فیلم‌های ضدشیعه

پس از صدور فتواهای ضد شیعی از سوی مفتیان وهابی‌، اینبار سیاست ضد شیعی وهابیت در سطحی گسترده و به طور برنامه‌ریزی شده در شبکه‌های تلویزیونی پیگیری می‌شود.

خبرگزاری نهرین عراق‌، به نقل از منابع مطلع نوشت‌: گروهی از نویسندگان و کارگردانان عرب نزدیک به محافل وهابیت‌، طرح‌هایی را از برخی مو›سسات فنی و تولیدی برای تولید فیلم‌ها و سریال‌های ضد شیعی دریافت کرده‌اند که قالب اصلی این سریال‌ها و فیلم‌ها، وارونه جلوه دادن حقایق معتقدات شیعه است‌.

هزینه‌های قابل توجهی برای انجام این طرح از سوی برخی مو›سسات‌، از جمله شورای امنیت ملی عربستان‌، اختصاص یافته است تا تولید این برنامه‌ها در سطحی گسترده اجرا شود. بر همین اساس‌، شبکه ام‌. بی‌. سی که مجموعه شبکه‌های ماهوارهای است و شیخ ولید ابراهیم‌، میلیاردر عربستانی و صاحب روزنامه الشرق الاوسط که برادر خانم ملک فهد شاه سابق عربستان است‌، مالکیت آن را بر عهده دارد، پخش سریالی با نام للخطایا ثمن را در دستور کار خود قرارداده است‌. این سریال نوشته نایف الراشد کویتی است و منبع نویسنده یکی از کتاب‌های ضد شیعی وهابیت است‌. در این سریال‌، دختری با نام کوثر نقش اول را دارد که از طریق ازدواج پیاپی به شیوه ازدواج متعه‌، صاحب مال و منال شده است‌. محتوای کلی این سریال وارونه جلوه دادن معتقدات شیعه و اهانت به اماکن مقدس شیعه است‌. منابع آگاه در شبکه ام‌. بی‌. سی درباره این سریال می‌گویند: بخش تأمین برنامه شبکه برای پخش این سریال در ایام ماه رمضان‌، توصیه‌ها و بودجه‌های خاصی دریافت کرده است‌ چون این سریال با سیاست‌های شبکه کاملاً هم خوانی دارد. کمک‌های مالی به شبکه سبب شد تا ام‌. بی‌. سی پخش این سریال را به صورت انحصاری به خود اختصاص دهد. در خبر مذکور آمده است‌: شیخ ولید ابراهیم‌، مالک شبکه‌های ام‌. بی‌. سی‌، علاوه بر اموال فراوانی که دارد، از حمایت‌های مالی سرّی حکومت عربستان نیز برخوردار است‌.

بازتاب ساخت فیلم کویتی ضد شیعه در خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری فرانسه با پرداختن به خبر ساخت فیلم ضد شیعه للخطایا ثمن‌ در کویت‌، این موضوع را برآمده از اختلافات میان شیعه و سنی عنوان کرد.

این خبرگزاری به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر المهری‌، روحانی سرشناس کویتی‌، نوشت‌: این سریال در خدمت دشمنان اسلام است که همواره اتحاد مسلمانان برای آنها کابوسی دهشتناک بوده است‌... این سریال در خدمت اهداف و نیروهای شیطانی است‌. وی افزود: نمایش این سریال می‌تواند بر آتش رفتارها و اختلافات متعصبانه‌ای که وجود دارد، دامن زند و موجب تنفر و نفاق شود.

عدنان عبدالصمد، یکی از اعضای شیعه پارلمان کویت‌، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت‌: این سریال چهره‌ای غیرواقعی از مذهب شیعه ارائه می‌دهد و بر اختلافات میان شیعه و سنی انگشت گذاشته و بدین ترتیب‌، بر آنها دامن می‌زند. وی ضمن اشاره به اتفاقاتی که در عراق و لبنان در حال وقوع است‌، افزود: این سریال یک عامل تحریک در زمانی بسیار حساس است که هدف از ساخت آن دامن زدن به اختلافات و تنش‌هایی است که در منطقه وجود دارد.

عبدالواحد خلفان‌، یکی از مقامات دفتر روابط صلح و عدالت شیعه در کویت‌، گفت‌: این سریال به مخاطب این‌گونه القا می‌نماید که دخترانمان همگی همانند شخصیت اصلی سریال در قبال پول اقدام به چنین کاری می‌نمایند.


|

نوشته شده در 11 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


صفحه قبل 1 صفحه بعد

موضوعات
 » پند نامه
» سخنانی از بزرگان
» منتخب سخنان امام علی (ع)
» جهان امروز در یک نگاه
» فاجعه سیل در پاکستان
» افشا گری ویکی لیکس
» حمله اسراییل به ایران
» خانه های زیبا ی سربازان آمریکایی در ایران
» فتوای جدید خاخام اسراییلی !
» اصرار کشیش آمریکایی بر قرآن سوزی
» ای قدس عزیز اندکی صبر سحر نزدیک است
» همسر سارکوزی نماد زنهای فاسد فرانسه
» اوباما تو هم آره !
» نیروگاه بوشهر و ترس نماینده کویت
» فلسطینیها باید طاعون بگیرند !
» مذاکرات سازش, ننگ جهان اسلام
» فیلم کویتی ضد شیعه
» سران صهیونیست عربستان بدون نقاب اسلام
» درخواست شیخ عربستان از متحدان صهیونیست
» درخواست شيخ سعودي از اسرائيل براي بمباران ايران!
» قرآن سوزی صلیبیها و صهیونیستها آغاز رسمی جنگ علیه اسلام
» استقبال ستودنی ملت لبنان قهرمان از رییس جمهور احمدی تژاد
» فرو پاشی قریب الوقوع ایالات متحده آمریکا
» انقلاب مصر و دستور آمريكا و صهيونيستها به قتل عام انقلابيون مسلمان مصري
» انقلاب لیبی در امتداد انقلاب اسلامی عظیم جهانی
» زندگینامه و خاطرات مشاهیر
» به یاد امام موسی صدر
» دختری که صهیونیستها از نامش میترسند
» به یاد دکتر چمران عزیز
» دانستنیهای امروز
» روایتی از رابطه جومونگ با صهیونیزم
» آخرالزمان طبیعی در هالیوود چیست؟
» VOA صدای آمریکا نه صدای اسراییل !
» رسوا ییهای اخلاقی برگزیدگان مردم آمریکا !
» سعودیهای یهودی و عقده های ضدشیعی
» شیعیان مظلوم ولی سرافراز
» آل سعود غاصبان حرمین شریفین
» آل سعود يا در اصل آل يهود
» همه چیز درباره شبکه فارسی وان
» آدم های فارسی وان
» گذری بر دنیای سیاست
» ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
» منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
» عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس
» شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند
» نماز جمعه سیاسی فتنه سبز 88 Top2009
» # میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
» بلر و جورج بوش در راه محاکمه
» رسوایی آشوبگران سبز در دستکاری عکس مراسم روز قدس
» استقبال ملت از فتنه گران سبز در روز با شکوه قدس 89
» بهترین تیکه مناظره دکتر احمدی نژاد و کروبی !
» اخبار داغ داخلی
» میدان انقلاب تهران محصول اسراییل !
» واقعیت این است ایران بمب اتم دارد !
» بمب اتم ایرانی آرزوی هر ایرانی !
» ! شجریان 0 ساسی مانکن 20
» بیانیه موسوی و کروبی آخرین میخ به تابوت فتنه سبز
» درباره ستارگان هدایت
» برگی از زندگانی امام علی ع
» هولوکاست افسانه مضحک دنیای مبنذل غرب
» هولوکاست چیست؟
» هولوکاست کلاه برداری بزرگ صهیونیستها
» هولوکاست دروغ بزرگ صهیونیستها
» هولوکاست اوج تخیل و توهم صهیونیستها !
» یهودیهای فاسد عوامل پشت پرده داستان هولوکاست !
» واقعیت هولوکاست از دیدگاه تحقیق
» رسانه های صهیونیستی و ضد ایرانی
» العربیه صدای رسمی صهیونیستها و صلیبیها
» تلاش العربيه براي جذب دانشجويان ايراني
» العربیه و دروغهای آشکار ضد ایرانی
» العربیه و ارتباط رسمی با گروهک تروریستی جندالله
» العربیه پان عربیست و صهیونیست و وحشت از استان خلیج فارس ایرانی
» وهابیهای مرتد سعودی بلای جان مدیر العربیه !
» العربیه یا در اصل العبریه در دام دروغهای سیزده !
» بی بی سی محل تجمع مزدوران بهایی
» بی بی سی مزدور صهیونیستها
» سخنرانی دکتر احمدی نژاد در سازمان ملل
» عکس و متن سخنرانی جانانه دکتر احمدی نژاد
» متن کامل سخنرانی دشمن شکن رییس جمهور قهرمان ایران دکتر احمدی نژاد
» کشتار آل سعود و آل خلیفه و امارات در بحرین
 

لينك دوستان
 » : فروشگاه اینترنتی بستان20 » هولوکاست افسانه صهیونیستها » کانون پژوهش و تحقیقات بیداری » کیت اگزوز » زنون قوی » چراغ لیزری دوچرخه





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

اسفند 1389
بهمن 1389
آبان 1389
مهر 1389
شهريور 1389

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب
  
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');